#رسانه #یهود #والت_ديزني #امپریالیسم
❌امپراتوری والت ديزني(قسمت دوم)
کمپانی والت دیزنی هوشمندانه ذهن گروهی از مخاطبان را نشانه گرفته است که هنوز نقشی بر آن ننشسته و در مراحل آغازین اجتماعی شدن به سر میبرند؛ بنابراین نفوذ به ذهن آنها به مراتب آسانتر میباشد.
شخصیتهای والت دیزنی بایدها و نباید ها را برای کودک تعریف میکنند؛ به او میگویند چه چیزهایی را دوست بدارد و از چه چیزهایی بپرهیزد. به او میآموزند، چگونه دوست بدارد و محبت کند و چگونه انتقام بگیرد.
آنها جهان اجتماعی کودک را شکل میدهند و ارزشهای حاکم بر این جهان را مشخص میکنند. در خیلی از موارد آنچه آنها به شیرینی و در پرده، آموزش میدهند با آنچه کودک از سوی نظام فرهنگی و اجتماعی کشور خودش با آن روبرو است و به او عرضه میشود در تضاد و تعارض قرار میگیرد. و این جاست که قدرت والت دیزنی آشکار میشود.
والت دیزنی روزبه روز گستردهتر میشود و تلاش میکند جنبههای بیشتری از زندگی مخاطبان خود را پوشش دهد. به نظر میرسد سردمداران این کمپانی به همه چیز فکر کردهاند احداث پارکهای تفریحی در قارههای مختلف و تولید محصولات و کالاهایی که به تکرارِ معرفی شخصیتهای دیزنی اصرار دارند، والت دیزنی را وارد همه بخش های زندگی حتی خصوصی ترین قسمتهای خانهها یعنی اتاق خواب و آشپزخانه کرده است.
این همان بعد اقتصادی امپراتوری است، «اقتصاد امپراتوری اقتصاد اطلاعاتی است که تمرکز زدایی از تولید را به دنبال دارد. شبکههای اطلاعات، تولید را از محدودیتهای سرزمینی رها میسازند؛ به گونهای که تمایل دارند، تولید کننده را بدون توجه به فاصلهها، در تماس مستقیم با مصرف کنندگان قرار دهند».
?ادامه دارد…
?????
mouood.org
آخرین نظرات